Insighty Konsumenckie

by

Insight to ukryte (niejawne) potrzeby i pragnienia konsumenta.

Mówi się, że odkrycie Insightu nadaje produktowi drugie życie. Sprawia, że produkt, na który do tej pory nie zwracaliśmy uwagi nagle staje się dla nas niezwykle istotny.

Insighty są wynikiem obserwacji naszego codziennego życia i zachowań. Tylko dobry obserwator jest w stanie na ich podstawie przygotować skuteczną kampanię. Do głównych cech insightu należą prostota, istność i emocjonalność. I to właśnie emocjonalność sprawia, że na nowo odkrywamy wartość produktu czy usługi.

Insighty konsumenckie to nie tylko obserwacja, ale również analiza. Zebranie odpowiednich danych jest w stanie dostarczyć odpowiedzi na pytania, które do tej pory były jedynie zagadką.

Case Study

IKEA w jednym z przeprowadzonych badań znalazła rozwiązanie na to „dlaczego młode grupy wiekowe nie chcą kupować mebli w ich sieciach”. Okazało się, że z obawy przed krytyką teściów i rodziców, którzy preferują tradycyjny styl, dokonują zakupu w innych sklepach. Aby przełamać ten Insight, w 2013 roku powstała kampania pod hasłem „Ty tu rządzisz„.

W przypadku wyszukiwarki, zadanie staje się nieco prostsze. Pragnieniami i potrzebami jakie kryją się w naszych duszach dzielimy się na co dzień podczas prostych czynności – wyszukiwania fraz. Każde wyszukanie to konkretne potrzeba, na którą staramy się znaleźć odpowiedź. Wystarczy zajrzeć do naszych kampanii lub skorzystać z dostępnych narzędzi: planner słów kluczowych lub Google Trends, aby znaleźć odpowiedź na pytanie: Jakie są insighty naszych konsumentów?