Seth & Riley’s Garage w kampanii How-Not-To

by

Przyznaj się! Też masz czasem takie dni kiedy wolisz usiąść wygodnie w fotelu,  zrelaksować się oglądając telewizję i zapomnieć o całym bożym świecie? Jeśli tak to należysz do 50% społeczeństwa, które zwłaszcza w okresie wakacyjnym w taki sposób lubi spędzać wolny czas. Na przeciw tej idei wyszła marka Seth & Riley’s Garage – orzeźwiający napój cytrynowy z alkoholem inspirowany tradycyjną lemoniadą „domowej roboty”.

Seth & Riley’s Garage we współpracy z Agencją Duval Guillaume wypuściła w tym 2015 roku serię internetowych filmów, które pokazują jak uniknąć robienia rzeczy, odpoczywając i ciesząc się Seth & Riley’s Garage. Kampania objęła zasięgiem rożne media, jednak we współpracy z Jef Leysen z agencji udało mi się dotrzeć do informacji na temat kampanii realizowanej w ramach kanału Youtube i formatu reklamy jaką jest Pre-roll.

 

Marka

 

Seth & Riley’s Garage jest częścią grupy Carlsberg. Napój, który ma zaledwie 4,6% alkoholu, jest skierowany do osób powyżej 25 roku życia, które oczekują od napojów alkoholowych czegoś więcej. Stanowi alternatywę dla „standardowych drinków”. Jego doskonale wyważony słodko-gorzki smak i rustykalny wygląd wyraźnie odróżniają go od konkurencji.

Napój, jest pierwszym drinkiem w portfolio Calsberg, który ma stać się przepustką do działu wartego 1 miliard dolarów rocznie w USA.

Kampania

 

Seth & Riley’s Garag we współpracy z Duval Guillaume wypuściła w 2015 roku serię internetowych filmów, które pokazują jak uniknąć robienia rzeczy, odpoczywając i ciesząc się Seth & Riley’s Garage.

Adresatami kampanii były osoby w wieku 25 lat i powyżej, które szukały czegoś „nowego” w swoich napojach alkoholowych. To ludzie, którzy lubią się zrelaksować i wpasowują się w „wyluzowany” typ osobowości marki Seth & Riley’s Garage.

Pierwszy film z serii  „How-Not-To” pokazuje, jak nie robić samego produktu. Josh, główny bohater kampanii, dokładnie wyjaśnia jak nie łapać słoika, aby nie wkładać do niego lodu, nie nalać drinka i wreszcie jak nie wycisnąć do niego pół cytryny. Rozsiadając się wreszcie w fotelu barman robi Setha & Riley Garge za niego.







Na początku kampania skupia się na samym produkcie. Późniejsze filmy opowiadają o unikaniu pracy i innych irytujących lub czasochłonnych rzeczy, takich jak „Jak nie postawić namiotu”. Wszystkie filmy można znaleźć na dedykowanym kanale YouTube, który został stworzony na potrzeby kampanii i który był w trakcie kampanii promowany.

Dokładnie w tej samej konwencji zostały przygotowane reklamy pre-roll, które pokazują w jaki sposób nie oglądać reklam przed filmem.







Marka Seth & Riley ma specyficzną postawę i niefrasobliwe poczucie humoru. Aby pokazać sedno produktu, a jednocześnie podkreślić dlaczego jest tak wyjątkowy, agencja Duval Guillaume zaczęła analizę tego co aktualnie dzieje się w internecie. Okazało się, że na Youtube dominują filmy typu „how-to”.

Koenraad Lefever, Creative Director w Duval Guillaume powiedział:

 

Wykorzystajmy to! Tylko obróćmy to w rodzaj geniuszu. Uruchamiając serię filmów „How not to”, czyli jak nie zrobić Seth & Riley’s Garage mieliśmy możliwość rzeczywiście pokazać, że Seth & Riley’s Garage to napój cytrynowy z alkoholem, a najlepiej z lodem w nieco mniej nachalny sposób.

 

Dlaczego powstały reklamy typu pre-roll?

 

Jef Leysen, Account Manager z Duval Guillaume powiedziała:

Jest to format reklamy używany do przyciągnięcia uwagi widza na YouTube. Ludzie myślą, że reklamy w YouTube są dość irytujące dlatego przycisk „Pomiń reklamę”, który pojawia się po 5 sekundach prawie zawsze jest klikany. Reklamy przygotowane przez Duval Guillaume odnoszą się bezpośrednio do widza, więc prawdopodobnie będą oglądane dłużej niż pięć sekund. To jedyny format reklamy jaki do tej pory przygotowaliśmy.

Podsumowanie

Marka: Seth & Riley’s Garage
Agencja: Duval Guillaume
Kraj: Globalnie
Czas realizacji: 06/2015
Rodzaj kampanii: Youtube