MM’s w kampanii „Find Red” – kampania w Google Maps

by

Weterani branży reklamowej zawsze podkreślają znaczenie wielkich, kreatywnych pomysłów, które są jedyną drogą do sukcesu kampanii. Niestety te pomysły są w dzisiejszych czasach na wagę złota.

W 2010 roku Mars, chcąc wypełnić lukę między dwoma najbardziej ruchliwymi okresami w ciągu roku, czyli Halloween i Bożym Narodzeniem, przygotował kampanię, której efekt przerósł ich najśmielsze oczekiwania.

 

Marka

 

MM’s, to kolorowe cukierki należące do marki Mars, które pojawiły się na rynku w 1941 roku. Aaktualnie sprzedawane są w ponad 100 krajach. Każdego roku marka zaskakuje pomysłowymi i niesztampowymi projektami. Podobnie było i tym razem. To był test ile i w jakim stopniu Social Media mogą przyczynić się do sukcesu kampanii. Czy się udało? Przekonaj się sam!

 

Kampania

 

Marka MM’s w Kanadzie wpadła w roku 2010 na dość nietypowy pomysł kampanii, która zaangażuje użytkowników sieci do akcji i wywoła spory szum. We współpracy MM’s z BBDO Proximity powstała kampania oparta o Google Street View pod nazwą „Find Red”.

Była to forma kampanii z serii poszukiwaczy skarbów, w której użytkownicy muszą znaleźć wskazówki rozsiewane przez M & M na portalach społecznościowych typu YouTube, Twitter, Foursquare i Facebooku, aby dowiedzieć się gdzie jest Czerwony. Kampania zachęcała uczestników do korzystania z wersji Google Maps Street View w poszukiwaniu trzech wirtualnych miejsc w Toronto, gdzie czerwony może się ukrywać. Na każde przebyte 30 wirtualnych kilometrów uczestnik  otrzymywał nowe wskazówki, które ułatwią mu odnalezienie bohatera.

Po znalezieniu ich wszystkich zadaniem użytkownika było wejść na stronę FindRed.ca, połączyć się z Facebookiem i wziąć udział w konkursie, w którym do wygrania był m.in. samochód „Smart”.

 

Jak wyglądały przygotowania całej kampanii możecie zobaczyć poniżej:

 

Materiały

 

Kampania trwała miesiąc. Rozpoczęła się 4 listopada, a jej koniec przypadł na 4 grudnia. Co ważne, angażowała internautów zarówno online jak i offline poprzez plakaty z kodami kreskowymi rozmieszczonymi w centrum miasta, opakowaniami zmienionymi na czas kampanii, które zawierały podpowiedzi i informacje o akcji.

 

mms_1 mms_2 mms_3 mms_4 mms_5 mms_6 mms_7 mms_8

 

Koncepcja kampanii była na tyle atrakcyjna, że nie trzeba było specjalnie nikogo zachęcać do wzięcia udziału w zabawie, nawet jeśli główna nagroda w postaci Smart fortwo coupé mogła trafić tylko do jednego posiadacza podczas całej akcji.

źródło zdjęć: http://tiny.pl/gt45s

Podsumowanie

Brand: MM’s
Agencja: BBDO Proximity in Canada
Kraj: Kanada
Czas: 4 listopada 2010
Kanały: Google Maps Street View